Saturday 11 June 2016

Raggsockor

Just nu är det underbart sommarväder så tjocka strumpor känns ganska onödigt att prata om. Men men, något ska man ju ha att säga :)

Jag hittade en fin stickbok i en outletbutik i Höganäs i somras och har använt två olika mönster till raggsockor till mina barn.


Jag började med att sticka ett par randiga sockor till den äldre sonen för att han inte skulle frysa i sitt studentrum ;)


Då blev den yngre sonen intresserad och beställde ett par till sig.


Sen tröttnade jag på att sticka randiga sockor så då hittade jag det här mönstret i boken.


Jag använde bara garn som jag redan hade och eftersom jag inte hade något mohairgarn i rätt färg hoppade jag över den lilla kanten. De var riktigt roliga att sticka även om jag aldrig kunde komma ihåg hur man stickade de olika flätorna utan måste kolla upp i mönstret varje gång. Dottern blev i vilket fall som helst riktigt nöjd.



Nu är alla sockor undanlagda för vi hoppas ju att det kyliga vädret håller sig borta till långt inpå hösten.

xx

No comments:

Post a Comment