Wednesday 3 August 2016

Lättläst

Just nu känner jag att jag är inne i en "lättläst-period". Det har antagligen med att göra att det är sommarlov och jag känner för att låta hjärnan ta semester. Det ligger en William Boyd-bok och väntar på mig men det är en bokklubbsbok till vars träff jag tyvärr inte kan komma, så det är ingen brådska att läsa den. Dessutom har jag hört av två andra bokklubbsmedlemmar att den är rätt trög och det känner jag verkligen inte för just nu. 

Jag traskade glatt iväg till vårt fina bibliotek häromdagen och bläddrade bland böckerna. Fyra böcker senare (varav en till dottern) och jag var redo för lite avkopplande läsning. Den första boken lästes ut på ett par dagar och den var precis så lättläst och roande som jag ville. 


Jag har läst två böcker av Lucy Dillon förut men det tog ett bra tag innan jag kopplade att en del av personerna i denna berättelse varit med i tidigare böcker samt att de alla har utspelat sig i samma stad. Trögfattad. Just denna bok slutade lite sorgligt så jag fällde allt några tårar men på det hela taget var den en perfekt sommarlovsbok. 

xx

No comments:

Post a Comment