Sunday 4 September 2016

En stickad topp

Förra året köpte jag ett fint orange bomullsgarn för att virka en söt liten topp till dottern. Jag hade sett mönstret i en MollyMakes-tidning och tyckte att den skulle passa en tonåring. Det hade den säkert gjort, om inte mönstret varit så konstigt. Jag började virka och den blev enorm. Det blev till att repa upp och lägga åt sidan. 

I våras fick jag för mig att jag skulle leta upp ett mönster där jag kunde använda samma garnmängd till någon form att topp till dottern. Sagt och gjort, jag spanade in mönster här och hittade detta mönster. Rätt mängd garn och dottern tyckte att den såg bra ut. Det var bara att sätta igång. Det här mönstret var mycket bättre! Den var kul att sticka och hade nog blivit färdig mycket tidigare om jag hade kommit ihåg att ta med sticket till Sverige... Det gjorde jag ju inte och eftersom jag nästan uteslutande stickar när jag sitter framför tv:n och knappt har gjort det under hela sommaren, blev den inte färdig förrän förra veckan. Lite sent kanske med tanke på att den är ärmlös och mer eller mindre en sommartopp. Men, men, dottern gillar den skarpt och har på sig den var och varannan dag. Kunde inte få ett bättre betyg!



 xx
 

No comments:

Post a Comment