Thursday 5 May 2016

Men så gott!

Ibland känner jag för något att stoppa i munnen när jag kommer hem från jobbet och vet att middagen kommer att ta lång tid att laga. Ibland känner jag också för att stoppa något i munnen när jag sitter med skolarbete och helst vill göra något annat. Då passar de här godingarna mycket bra!




Jag hittade detta receptet av en slump här. Eftersom det lät ganska gott och jag hade i princip alla ingredienser hemma beslöt jag mig för att laga en omgång. Ett besök till den lokala hälsokostaffären senare och jag hade alla ingredienser. Resultatet blev ett snack som inte gick av för hackor. Jag gjorde som författarinnan och blandade mörk och ljus choklad men det blev lite i mäktigaste laget. Dessutom blev 300g choklad ett tjockt lager. Inte riktigt vad som passar en som helst vill gå ner i vikt, inte upp. Därför använde jag 200g av Black&Greens mörka choklad denna gången. Jag strödde också lite kokos över enbart för att jag gillar kokos.

Milde himmel så gott det blev! Jag tog med några bitar till jobbet och delade med mig. Min kollega är veteintolerant så de här var perfekta för henne. Nu ligger bitarna i en låda i kylskåpet i garaget. Det är bara jag som vet att de ligger där ;)

Laga, ät och njut!

xx

No comments:

Post a Comment